آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند گره‌های باز نشده مسکن مهر | ۱۲۰ هزار واحد باقی مانده است تمامی ظرفیت قطار‌های فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
سرخط خبرها

دغدغه درمان، معضل عمومی و کشوری کارگران | کارگران به‌دلیل هزینه زیاد درمان، به دندان‌پزشکی مراجعه نمی‌کنند

  • کد خبر: ۱۰۷۶۷۴
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
دغدغه درمان، معضل عمومی و کشوری کارگران | کارگران به‌دلیل هزینه زیاد درمان، به دندان‌پزشکی مراجعه نمی‌کنند
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: نارضایتی مجموعه کارگری در بحث درمان بسیار گسترده است و سرانه درمان کارگران باید به حوزه تأمین اجتماعی اختصاص یابد.

طنین همتی|شهرآرانیوز، افزایش هزینه‌های درمان و متناسب‌نبودن آن با حقوق دریافتی کارگران، به دغدغه‌ای برای کارگران و بازنشستگان تبدیل شده است. به‌گفته رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی، بازنشسته در دوره سالمندی نباید دغدغه هزینه درمان داشته باشد، اما متأسفانه قشر حداقل‌بگیر با وجود سایر هزینه‌هایش مثل خوردوخوراک و مسکن دغدغه هزینه درمان از جمله عمل‌های جراحی و دندان‌پزشکی دارد.

هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با اشاره به دغدغه هزینه‌های درمان بازنشستگان و کارگران اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور مدیر سازمان تأمین اجتماعی در مشهد برگزار شد، موضوعاتی مثل درمان کارگران، بازرسی‌های کارگاهی و از همه مهم‌تر تعیین تکلیف بیمارستان رضای تأمین اجتماعی که سالیان سال است در مشهد پیشرفتی نداشته است، مطرح شد. باتوجه‌به اینکه مشهد شهری زیارتی است و افراد حتی برای درمان به این نقطه از کشور سفر می‌کنند، مدیر سازمان هم تأیید کرده است که باید به پایان‌یافتن این پروژه در مشهد توجهی ویژه شود.

به‌گفته ابوی رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی در تصمیمات استان، خواسته تشکل‌هاست که قرار شد این اصل در استان رعایت شود.

وی به این نکته اشاره کرد که نارضایتی مجموعه کارگری از هزینه درمان بسیار گسترده است و تقریبا معادل ۳۰ درصد از هزینه درمان را کارگر پرداخت می‌کند که از این رقم حدود ۹ درصد آن به درمان تأمین اجتماعی مربوط می‌شود. اما خدمات حوزه درمان با این میانگین پرداختی کارگر هم‌خوانی ندارد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد: نارضایتی در این بخش وجود دارد. پزشکی که در سازمان تأمین اجتماعی خدمت ارائه می‌کند، حقوقش بسیار کم است. همین هم باعث می‌شود پزشک در آنجا خدمت ارائه نکند و به درمان در مراکز خصوصی تمایل داشته باشد. خواسته ما این است که به این موضوع رسیدگی شود.

ابوی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های کارگران که مکرر به مقامات هم گفته شده است، دغدغه درمان است. از ۱۸۰ کارگری که به‌صورت پایلوت از آن‌ها تحقیق میدانی کردیم، همه‌شان از یک دندان تا چند دندان خراب داشتند که به‌دلیل هزینه‌های زیاد دندان‌پزشکی نتوانستند به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند. درصورتی‌که سرانه پرداخت هزینه درمان تأمین اجتماعی از همه ارگان‌ها بیشتر است.

وی اضافه کرد: درخواست ما این است که سرانه درمان کارگران به حوزه درمان تأمین اجتماعی اختصاص یابد تا سازمان برای بهبود زیرساخت درمانش از آن بهره ببرد، اما متأسفانه این موضوع برعکس است.

این فعال حوزه کارگری در استان یادآور شد: غیبت نمایندگان کارگر و کارفرما در مجموعه هیئت‌امنایی و نظارتی در بخش درمان یکی از دلایل سروسامان‌نگرفتن حوزه درمان است که امیدواریم در استان این اتفاق بیفتد و ناظرانی از این قشر در بیمارستان‌ها بر درمان نظارت کنند. با تشکیل شورای عالی نظارت در استان، مسلما بخشی از مشکلات در حوزه نظارت بر درمان حل خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->